جهشی دیگر برای میشلن




لاستیک میشلن در ماه

نمونه اولیه تایر بدون هوای میشلن، در دفتر مرکزی Northrop Grumman کلیچ فالز، ویرجینیا، ایالات متحده آمریکا به نمایش گذاشته شد. این شرکت در همکاری با این تیم در چارچوب مناقصه ای که توسط ناسا در نوامبر گذشته تشکیل شده بود، روی این پروژه کار می کند.

میشلن بعد از طراحی و ساخت این لاستیک بدون هوا برای حضور در ماه ، اکنون بلندپروازی های بیشتری دارد و قرار است تمام خودروهایی را که برای حضور در ماه مناسب هستند، به لاستیک های بدون هوا تجهیز کند.غول لاستیک فرانسوی گفت: تیم های تحقیق و توسعه ما در حال کار بر روی ساخت لاستیکی هستند که قادر به مقاومت در برابر شرایط سخت در قطب ماه باشند تا اکتشاف روی سطح ماه را آسان تر کند و امکان حضور پایدار در ماه و در نهایت روی مریخ را در سال 2025 فراهم کند.

نمونه اولیه تایر بدون هوا که بر روی خودروی قمری نصب شده است، در دفتر مرکزی شرکت چندملیتی هوافضا و فناوری دفاعی آمریکا، Northrop Grumman، در فالز چرچ ویرجینیا به نمایش گذاشته شد.

برنامه Artemis توسعه یافته توسط ناسا شامل: ارسال یک مرد و یک زن به ماه در سال 2025 است. این دو فضانورد با یک وسیله نقلیه جدید به دور سطح ماه سفر خواهند کرد و به دنبال مکانی مناسب برای ایجاد پایگاه خواهند بود که ناسا قصد دارد در این منطقه یک کمپ بسازد.

این اولین بار نیست که میشلن تایرهایی را برای استفاده در فضا تولید می کنند. در دهه 1990، میشلن تایرهای شاتل فضایی را تامین کرد که برای فرود ایمن و صحیح آن پس از بازگشت از ماموریت ضروری بود. در دهه 2000، این گروه بار دیگر با ناسا برای توسعه چرخ قمری، به منظور تجهیز وسایل نقلیه اکتشافی، همکاری کرد. این یک چرخ بدون هوای فشرده است که هم انعطاف پذیر و هم قوی است و نمی توان آن را سوراخ کرد، که برای توسعه نمونه اولیه برنامه ریزی شده و قرار است برای سال 2025 در ماه حضور بهم رساند.

میشلن اعلام کرد: علاوه بر تجربه ای که در طول همکاری های قبلی با آژانس فضایی ایالات متحده به دست آورده بود، بر تخصص خود و با استفاده از فناوری های پیشرفته و دانش به دست آمده در توسعه فناوری های فضایی تکیه خواهد کرد .

منبع خبر: میشلن


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0